06 April 2010

Lembu punyer pasal....

Hai semua blogger...
erm hari nih hari selasa...
tak da apa yang menarik di kawasan perumahan aku..
tapi ada PASAR MALAM jerk..
hayak aku nih pasal pasar malam pon nak tulis kat blog kan??
hahahha......

erm actually aku nih mmg tak suka gi pasar malam pown..
sebab ramai orang...
hurm tapi mengelakkan dari berhimpit2 ramai tuh aku gi lah awal skit...
mak oi punye lah panjang pasar malam nih..nek longgar lutut aku berjalan doe...



erm tapi pasar nih banyak jual barang fresh2..ikan hidup2 tau..ngeri aku tgk..(sebab aku bukan pengemar ikan) pastu ada satu kedai nih jual daging..whaa nih fev...aunty aku beli lah daging batang pinang beberapa kilo (stok tok seminggu..!) hahah.. yang aku terkejotnye an kat situ siap ada kepala lembu lagi..!hahha aku nih jakun skit kan...
tapi time nampak kepala lembu tuh aku bergurau ngn abg long aku...(abg ipar aku india/islam)
so, aku cakap...
"a.long2...cube gi situ...!"
"mana?"
"tuh cube diri kat sebelah kepala lembu tuh..mesti sama an idunk lembu tuh ngn abg long..."

huhuh kakak aku n aunty aku gelak...senyum la....
pastu abg ipar aku nih sensitip la...orang gurau2 dier touching...
pastu apa lagi dier penyekkan idunk aku yang agak tak mancung nh...
shit...! sakit gile doe..... buduh tol abg long aku nih....

abis merah2 idunk aku...siap rasa macam idunk aku nih dah senget jer....arghhhhh....
tuh lah penangan dier gurau2 ngn orang touching lebih nih...
huh bila ingat2 balik baru aku perasan knapa abg ipar aku nih nak marah sangat...
hahaha dulu dier kan india..lembu tuh kan salah satu tuhan dier kan...so daging lembu tuh pon dier still tak leh makan walaupon dah masuk islam...erm.pernah skali ari raya tuh..dier makan...bengkak2 badan dier uols...! pelik gak aku ngn lembu nih.....ada ke orang allergic makan daging lembu..tapi daging kambing mencekik boleh je aku tgk...badigol nyer abg long.....

*semua gambar hasil cilok-cilok dari pakcik gugle!!

5 comments:

  1. bez ape pasar malam..
    banyak makanan..bez......

    ReplyDelete
  2. erm mmg best makanan yang jual tuh..tapi aty2

    ReplyDelete
  3. tetiba je teringat ingat iklan petronas nak cari lembu untuk raya.....huhuhu

    ReplyDelete
  4. bgs ar wat entri psr malam, baru ar rare, awk scara x langsung ble promote psr malam tu. ehhee.takecare ye.salam..

    slalu2 la keep in touch kat blog sy ye;)

    http://aizatbest.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. orait aizat...already hit your blog yesterday...hahahha hazman..budak2 dalam iklan tuh sme cute miot

    ReplyDelete