11 February 2010

Nikkor AF 28-80mm f/1:3.5-5.6 lens

Tajuk nih makna nyer salah satu lens yang boleh berkerjasama dengan body kamera aku..iaitu nikon....huhuh saja bagi keterangan untuk semua golongan paham...apa yang penting..lens ini dibawa pulang oleh bapak kesayangan ku Dato' Pungut......
Dato' dulu mmg seorang photographer seperti aku sekarang....freelance dan menangkap gambar apa jua yang diminati nyuer...katanyer dulu banyak gambar wedding...ye lah zaman dulu pakai film...effect pon boleh tahan kan...tak payah ngedit2..makin maju,makin berkembang pesat bidang photography nih makin penih lah si photographer....mana nak shoot,mana nak edit,mana nak print out,mana nak pilih buang....huik...letih sebenarnyer.....
adoi lari tajok lah cite nih...begini lah....lens yang aku nyatakan nih adalah milik kawan kepada daddyku...iaitu pak cik apatah...hahah aku pon tak ingat nama dier da.....
dier dulu mmg banyak lens...tapi lens yang daddyku bawak balik nih mmg old skool gile....fully
manual...erm...aku pernah merasa manual lens masa daddyku pakai kamera film dulu...mmg cara lah jugak...
so bile dah dia berikan lens itu kepada ku...aku pon berpeluh2 mencubenyer...hasil mmg cantik...DOF yang terhasil mmg smart...tapi agak sukar jika capture gambar orang....sebab akan shake skit la.....tapi gud try lah....
uik terpanjang lak cerita aku ini...dah lah pekata kamu tatap gambar nih hasil dari lens yang kuterima tuh...(agak formal bahasa ku ini...)

2 comments:

  1. for rent service..singgahla
    http://gossipgirlstuff.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. thANKS for inviting...! i'll come n selongkar your blog...

    ReplyDelete