07 January 2010

Selamat Pengantin Baru

hehehhe.....
bukan aku yang kawin..
tapi sis aku... effa and pasangan nyer azmi..
so tepat 1 january 2010 berlangsung pernikahan mereka di teratak indah kami di Nilai..
nih serba sedikit blog masa majlis pernikahan dan persandingan...

31st Disember 2009
Setelah 1 tahun perkenalan, kakak aku, effa dah pon nak kawin...macam2 perasaan aku rasa..(aku lak nervous kan...?) bukan pe...sebab akak aku nih tak amik photographer yang lain...
jadi dier mintak tolong aku tok snap kan gambar while nikah, bersanding, posing tukar2 baju + dgn 2 sesi outdoor...
hehhehe banyak jugak...tapi tak pe kakak punya pasal FREE jerk aku bagi...
semua persediaa telah dibuat awal2 lagi...
tapi aku nyer kamera tak ar se'power' PRO2 kat luar...
gadget yang aku ada Nikon D40x je..without any other equiptment..boleh ke aku snap nih...
menglabah jugak aku tlpn kawan2 and memana tempat kamera..tapi semua tak derk nak bg pinjam mahupon sewa...nak beli on time mmg tak cukup wet...
erm then aku telipon ana...(adik aku..) tanya dier ada member tak tolong back up tok kamera girl..? ana kata ada 2 orang...
alhamdulillah..
semua yang dirancang hampir berjaya

1st January 2010
pagi2 aku dah kne kejot ngan bak (daddy aku..)
adui punya la malas aku nak bangun...ye lah smlm dah tido lambat...
mamai2 aku gi toilet n shower...lama jugak baru kuar..masuk bilik pakai baju lebih kurang turun ngn muka blur...
pastu k.eida aku mula ar ngn arahan dier...
nul tolong kemas nih...jap lagi 5 min dier cakap kemas nih..kemas tuh...adoiiiii....
patah pinggang...
last2 siap jugak...petang dalam kol 5 ptg tuh siap makanan kat luar..(halaman..)
lupa lak dari pagi upe nyer aku tak makan lagi.....hehehhe ^_^
aku pon ajak lah akim (adik sedara..) makan sama...masa makan tiba lah 1 van..van a.ngah aku...punya lah happy aku bila nampak semua sedara sebaya aku mai skali..abg n herol..adik pon ada...happy..! lama gak tak jumpa herol...(best fwen dari kecik kot..) herol datang ngn rambut toncet depan nyer and adik rambut panjang gle kalah rambut aku...huh..!tu lah sedara2 aku yang masing2 agak mereng dan senget macam aku jugak...huhu *_*
pastu aku teman angah beli buah apple..merata kami gi dari dengkil sampai lah semarak..
last2 dapat..
dah maghrib aku mandi siap2..pakai baju kemeja je...ala2 style photographer la konon...
aku mula kan tugas...(nasib baik ada back up) thx to mimi and huda too... -_=
pernikahan antara kakak aku dan tunang nyer berlangsung...
alhamdulillah dengan sekali nafas kakak aku telah pon jadi isteri orang...
erm rock2 aku nih menitis jugak air mata gembira+bangga.... (ye lah aku lah yang banyak teman kakak aku gi sana sini...akhirnya sempurna jugak..)

2nd January 2010
bangun pagi lagi...letih nyer badan...larat ke aku nak tangkap gambar nih...??
huhuhu mesti lah...semangat tuh kne ada kan...pagi aku dah bangun siap2 pakai baju biasa.. teman kakak aku gi ble lauk pengantin..(kak long aku wat sendiri je tau..)
balik dari tuh aku pon tolong2 ar pe yang patut...
mandi dan pakai kemeja ringkas..
pastu kne sound ngn bak n mak.."kak long dah bagi pakai baju kebaya mahal2 knapa tak sarung.."
adusss aku sebenar nyer malas nak pakai cam tuh..nak snap gambar nanti terbongkok2 tertonggeng2..ermmm..last2 redah jerk ngn kebaya...

hasil nyer.....berjaya jugak aku snap picx akak aku....dengan jaya nyer...
seronok jugak jadi camera girl tok wedding kakak sendiri...

3rd & 4th january 2010
huhuhu saja je join 2 tarikh nih...seba aktiviti yang berlangsung lebih kurang sama jerk...outdoor shooting...lokasi nyer Putrajaya lah...cantik + dekat ngan rumah...
gambar boleh tahan jugak lah cantik...(ehhehehe puji dri sendiri..)

so hari nih 7th January 2010
selesai semua nyer..PA system pon dah di pulangkan...pelamin pon dah di kemas...rumah pon dah jadi sedia kala...sunyi sepi...kemas2 skit kat bawah pastu aku pon naik bukak laptop dan menaip blog....sedara aku yg cool2 sme dah balik rumah masing2...bila nak jumpa kamu semua lagi..17th January nih rancang ke Genting...hahhaha yahoo....!


~~ gambar nanti aku upload...ada masalah teknikal lah tenet nih...lem... ~~

No comments:

Post a Comment