17 January 2010

Genting Highland

hai semua...
rasa nyer semalam seharian aku tak online..
macam dah lama jerk kan..
semalam 17hb Jan 2010..
kami ke Genting Highland...!
kami tuh :
aku,ana,yaya,mimie,adeq,herol,taufiq and my BF....
rasa excited nyer tak terhingga..
sampai aku tak ley lelap mata sampai lah ke 3am..
dah lah nak bangun bersiap2 pukul 5..

bas kami pukul 8am
aku dari nilai.pukul 5am dah bangun..
ke KTM dapat train kol 6.15am..
dah BF aku dari KLIA naik ERL pukul 6.20am..
tapi dier yag sampai di KL Sentral dulu...tunggu kami yang menaiki KTM yang slow tuh..
aku dan ana pon sampai...
patotnyer kami kne terus direct amik LRT..
tapi ana kata :
"kak perot ana sakitlah..jom gi tandas.."
"adui dah lambat nih, cepat kit..."

sambil tunggu aku dapat sms dari herol..
..kiteorang semua orang dah sampa,ko kat mana?...
..jap nak nek LRT dah..

dalam LRT masa kat KLCC mimie tlpn...
"kak kat mana?semua orang dah ada"
"jap baru sampai KLCC.."

lepas tuh dah sampai hentian wangsa maju,setiawangsa..mimie msg banyak kali..cakap soh LRT tuh speed lah apa...
last2 lagi 5min nak sampai..mimie tlpn..
"kak bus dah jalan..."
"ha.......tak pe lah...."

aku pon mula hot ngn bus tuh..
kejap pon tak ley tunggu..
sampai2 je ak dah mula sakit aty n terus gi kaunter ticket.collect balik tiket2 aku..
pastu datang plak abg teksi (ulat ar kot)
offer ke genting..
katanya RM20 Sorang...
adui aku dah ar ada 3 orang...
ana aku n BF...
pkir2 BF aku cakap kat abg tuh
"bang kalau RM50 jalan ar.."
"abg tuh pon...bleh2 lah..jom..."

kami bertiga terus ke dalam teksi...abg tuh terus memecut ke Genting..laju kot dier bawak...
sampai di cable car stesyen..kami bertemu yang lain..mimi,herol,adeq,taufiq n yaya...
rasa hot tadi hilang bile tgk muka2 cousin aku...
aku tukar tiket bus balik ke malam skit...awalnya pukul 6pm...
tapi takut tak puas enjoy kat atas nanti aku mintak yang malam nyer...
deal nyer deal dapat kol 8.15pm
last bus...alhamdulillah....

mulalah saat2 yang M'enjoykan tuh....
kami mula makan dulu kat Burger King dan lepak2 jap pastu terus serbu outdoor Theme park...
bergambar,bermain,menjerit sme lah...
yang paling seronok naik mainan sme sma2 tak berpisah pon..
seronok sangat....
sebelum balik kami main Bowling kat first world...
1st game aku dapat tmpat ke 2
2nd game dapat tmpat 1
seronok gile....dah lama tka lepak2 macam nih...main bowling ngn herol..
dulu masa kat JB lawan bowling ngn dier sampai setiap minggu...kalau bleh hari2 nak main bowling...
hehhehe.....
nih gambar kami kat genting highland...
sebenarnyer banyak gambar tapi tgk jerk lah kat facebook....ye...




..

No comments:

Post a Comment